«AMANAT» партиясының Солтүстік Қазақстан облысындағы филиалы қабырғасында депутаттар міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру аясында көрсетілетін медициналық қызметтердің сапасы мен қолжетімділігін анықтады, деп хабарлайды Social Media.
Басты сұрақ – егер қажет маман, кейде емханалар қаланың жекелеген аудандарында болмаса, халықтың көмекті қайда және қалай алатынын түсіну. Депутат Юлия Пронина атап өткендей, халық тығыз орналасқан шағын аудандардағы тұрғындармен кездесулерде бұл мәселе үнемі көтеріліп отырады.
Адамдар Медициналық сақтандыру қорына ай сайын аударым жасайтынына қарамастан, тар шеңберлі мамандардың жетіспеушілігіне, қарапайым талдауларды тапсырудың, стоматологиялық қызметтерді алудың немесе рентгенге түсудің мүмкін еместігіне шағымданады. Петропавл Жұмысшы кентіндегі жағдай ерекше өткір болып шықты. Депутаттың айтуынша, тұрғындардың көп болуына қарамастан – 28 мың, медициналық көмекті тек бір ғана жеке мекеме – «MedicaLine» көрсетеді, бірақ оның жұмысына қатысты шағымдар екінші жыл қатарынан келіп түсуде.
“Бізге халыққа бағдарлауға көмектесу қажет. Кернеу артып келеді. Мысалы, әкімшілік лауазымдағы адам: “Мен МӘМС төлемеймін, ақшаның бір бөлігін қайтарсын, маған түсініктеме беріңдер», – деді. Дәрігерлердің өздері: “Ақшамызды алып, басқа жерден қызмет алу үшін қаражаттың бір бөлігін қайтаруға бола ма?”, – деді Юлия Пронина.
Денсаулық сақтау басқармасы басшысының орынбасары Мамадияр Байғұлов проблемалар бар екенін мойындады. Оның айтуынша, басты себептердің бірі – кадр тапшылығы. Оған жауап ретінде өңірде мамандарды тарту бағдарламасы іске асырылуда, оның аясында жас дәрігерлерге 8 миллион теңгеге дейін көтерме ақы бөлінеді. Сондай-ақ, қажетті жабдықтар, оның ішінде рентген-аппараттар сатып алынуда. Емханада қажетті маман жоқ жағдайға келер болсақ, Мамадияр Байғұлов аудандар деңгейінде «біріктіру» жүйесі жолға қойылғанын түсіндірді. Сонымен қатар, ол денсаулық сақтау басқармасы жекеменшік клиникаларды тікелей басқара алмайтынын атап өтті.
“Аққайың ауданында невропатолог, кардиолог жетіспейді. МӘМС аясында біз дүйсенбіден жұмаға дейін қалада жұмыс істейтін мамандармен келістік, сенбі күні 9-дан 12-ге дейін төрт маман, ал қажет болса кешке дейін енді ауданда қабылдайды”, – деп атап өтті денсаулық сақтау басқармасы басшысының орынбасары.
СҚО бойынша «Әлеуметтік медициналық сақтандыру қоры» КЕАҚ филиалының директоры Айнагүл Давлетчина шағымдардың шынымен де бар екенін айтты. Тек 2025 жылдың алғашқы үш айында ғана пациенттерден 96 шағым келіп түсті. Салыстыру үшін айтсақ, 2024 жылы барлығы 123 болды.
“56 шағым қайтарылып алынды. Олар пациенттерге уақытылы көмек көрсету кезінде болмауы да мүмкін, демек, медициналық ұйым мәселені «осы жерде және қазір» қағидасы бойынша шешуі мүмкін. Егер медициналық ұйымның қандай да бір бейін маманы немесе жабдығы болмаса, өнім беруші қор базасындағы медициналық ұйымдар қатарынан бірлесіп орындау шартын жасасу жолымен бірлесіп орындаушыны тартуға және пациентті осы клиникаларға жіберуге міндетті. Егер шарт ешкіммен жасалмаса, онда пациентті осы қызмет түрі бойынша қор жеткізушілерінің біріне жіберу керек, шарт автоматты түрде жасалады. Нормативтерге сәйкес, аудандық деңгейде 60%-ға дейін, қалада 50%-ға дейін қоса орындау аясында қызметтер көрсетілуі мүмкін”, – деп атап өтті Айнагүл Дәулетчина.
Оның айтуынша, қор сапа мониторингінің қорытындысы бойынша қызметтерге ақы төлейді. Тегін көмектің кепілдік берілген көлемі мен МӘМС жүйесі шеңберінде азаматтарға базалық тексерулер де, жоғары технологиялық емдеу де қолжетімді. Көптеген жағдайларда пациенттер терапевт жолдамасынсыз тар шеңберлі мамандарға жүгіне алады.
Өз кезегінде медициналық ұйымдар ТМККК мен МӘМС-ке қандай қызметтер кіретінін дұрыс көрсетуге, сондай-ақ пациенттерге олардың құқықтарын түсіндіруге міндетті. Даулы жағдайлар туындаған жағдайда әрбір емхана жанындағы пациенттерді қолдау қызметіне, сондай-ақ 1414 нөмірі, mcqory.kz сайты, Qoldau 24/7 қосымшасы немесе SaqtandyryBot Telegram-боты арқылы хабарласуға болады.
Кездесуге қатысушылар мәселені халықты ақпараттандырудың ашық жүйесін қалыптастырудан бастап шешуді шешті. Бірінші кезекте, пациенттер үшін түсінікті іс-қимыл алгоритмін әзірлеп, көпшілікке тарату, сондай-ақ МӘМС бойынша қызмет көрсететін медициналық мекемелердің өзекті тізімін жариялау қажет.
Депутаттар өкілетті құрылымдарға жіберу және жүйелі өзгерістерге қол жеткізу үшін ұсыныстар мен айтылған мәселелерді жинауға ниетті.