Солтүстік Қазақстан облысында 2025 жылы жолдағы қауіпсіздік мәселесі әлі күнге дейін ең көп талқыланатын және алаңдататын тақырыптардың бірі болып отыр, деп хабарлайды Social Media.

Жол-көлік оқиғаларының статистикасы жылдың басынан бері проблеманың ауқымын және жол-көлік апаттарын азайтуға жүйелі жұмыс жүргізудің қажеттілігін көрсетеді. Полиция мәліметтері бойынша, толық 12 айдың ішінде өңірде 532 ЖКО тіркелген, олардың салдарынан 47 адам көз жұмды. Тағы 699 жол қатысушысы әртүрлі дәрежедегі жарақат алды.
Құқық қорғау органдарының айтуынша, апаттардың айтарлықтай бөлігі көп жылдар бойы жолдағы ең қауіпті қауіптердің бірі болып келе жатқан факторға байланысты – мас күйде көлік басқару. Биылдан бастап Солтүстік Қазақстан облысында алкоголь немесе есірткі қабылдаған күйде көлік басқарған 1075 жүргізуші ұсталды. Олардың ішінде 394 адам бұрыннан жүргізуші куәлігінен айырылған, бұл заңды елемеу мен басқаларға қауіп төндіруді білдіреді.
Қайталама құқықбұзушылар өз өмірін ғана емес, жолдағы басқа қатысушылардың өмірін де қауіпке қояды. 37 азаматқа қатысты қылмыстық істер қозғалған – бұл көлікті жүргізуші куәлігінен айырылған және мас күйде көлік басқарған тұлғаларға қатысты жағдайлар, сондай-ақ көлікті мұндай адамдарға берген фактілер. Полиция өкілдері жол қозғалысы ережелерінің ауыр бұзушылықтарын алдын алу «Заң және тәртіп» тұжырымдамасының негізгі бағыты болып қалатынын және кез келген құқықбұзушылыққа нөлдік төзімділік принципін көрсететінін атап өтті.
Өңірдегі ең көп жүктемелі және әлеуетті қауіпті бағыттардың бірі – Петропавл қаласының айналма жолы, республикалық маңызы бар «Челябинск – Новосибирск» трассасы арқылы өтеді. 2025 жылы осы жерде екі ауыр жол-көлік оқиғасы болды, олардың салдарынан алты адам көз жұмды, бір адам жарақат алды.
Маусым айында 529-шы километрде «Mercedes» автокөлігінің жүргізушісі басқаруды жоғалтқан, қарсы жолаққа шығып, «ГАЗ-2766» көлігімен соқтығысқан. Қайғылы нәтижелер – бес адам қаза тапты. Екінші ЖКО 23 шілдеде Белое ауылы маңында орын алды, онда «ВАЗ-2115» көлігінің жүргізушісі жол жиегіндегі жаяу жүргіншіні соққан. Соққы өлімге әкелді.
Мамандар ерекше назарды жаяу жүргіншілер қатысқан апаттарға аударады. ЖКО талдау мәліметтері бойынша, өңірдегі барлық апаттардың шамамен үштен бірі жаяу адамдарға соқтығыстарға байланысты. Мұндай оқиғалар көбінесе елді мекендер жанында, түнгі уақытта орын алады. Жарықтандырудың болмауы жаяу жүргіншілерді жүргізушілер үшін көрінбейтін етіп, әсіресе жылдамдық жоғары жол учаскелерінде қауіптілікті арттырады.
537-ші километр М-51 автожолында, «Мария» кафесі мен Белое ауылы маңында, апатты қауіпті орындардың бірі болып қалуда. Мұнда бірнеше жол-көлік оқиғалары тіркелген, соның ішінде өліммен аяқталғандар бар. Жаяу жүргіншілер тротуар немесе жарықтандырылған жол бөлігінсіз жүріп өтеді, бұл тәуекелді едәуір арттырады.
Мамандардың айтуынша, мұндай жағдайда ең тиімді алдын алу шаралары – көшелерді жарықтандыру және жол бойындағы инфрақұрылымды дамыту. Петропавл шекарасында және жақын орналасқан елді мекендерде, республикалық маңызы бар Р-49 «Петропавл айналма жолы» және М-51 «Челябинск – Новосибирск» (524-шіден 540-шы километрге дейін) жолдарында жарықтандыру жоқ. Бұл жағдай, әсіресе, түнгі уақытта және ауа райы нашарлағанда жүргізушілер мен жаяу жүргіншілер үшін қосымша қауіп тудырады.
Күзгі-жазғы кешенді тексеріс қорытындысы бойынша СКО полиция департаментінің мамандары жол бойына жарық шамдары мен тротуарлар орнату бойынша ұсыныстармен облыс әкімдігіне, «ҚазАвтоЖол» АҚ филиалына және басқа да профильді ведомстволарға материалдар жолдады. Алайда полицияның айтуынша, ұсыныстар тек ішінара жүзеге асырылған.
Дегенмен, белгілі бір шаралар қабылданды. Соңғы жылдары бірнеше ЖКО тіркелген «Мария» кафесі маңына алты жарық бағана орнатылды. Бұл учаске ең қарбалас саналады, қосымша жарық жолды көрінетін етіп, қайғылы жағдайларды азайтуға ықпал етеді.
Мамандар жол қозғалысы қауіпсіздігін қамтамасыз ету – бұл мемлекеттік құрылымдар, жол қызметтері және қозғалыс қатысушыларының қатысуын талап ететін кешенді міндет екенін атап көрсетеді. Тек жүйелі тәсіл – инфрақұрылымды жаңғырту, құқықбұзушылықтардың алдын алу және жүргізушілер мен жаяу жүргіншілердің жауапкершілігін арттыру арқылы ғана апаттылықты азайтуға және адамдардың өмірін сақтауға болады.

